Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2009 19:37

Ευχαρίστησαν για τη βοήθεια

Βημα της Τοπικής Αυτοδιοικησης
2009/06

Ευχαρίστησαν για τη βοήθεια

Οι πρόσφατες πυρκαγιές στον Υμηττό οι οποίες προξένησαν τεράστια καταστροφή, κινητοποίησαν εκτός από τους πληγέντες δήμους Γλυφάδας και Βούλας και τους όμορους του Ελληνικού, Αργυρούπολης και Βάρης, που συνέδραμαν ποικιλοτρόπως στην προσπάθεια της κατάσβεση της.

Από το Δήμο Αργυρούπολης παρόντες ήταν τόσο ο δήμαρχος Δημ. Ευσταθιάδης όσο και ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης του (και με'λος του ΣΠΑΥ) Γιάννης Κοπίτας, ο οποίος διετέλεσε και Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος.

Από τη Νομαρχία Αθηνών, Τομέα Πολιτικής Προστασίας ο νομαρχιακός σύμβουλος κ. Φούντας.

Όπως και ο δήμαρχος Γλυφάδας, ε'τσι και ο συνάδελφος του της Βούλας Γ. Μάντεσης, ευχαρίστησε όλους όσους βοήθησαν στον αγώνα κατά της πύρινης λαίλαπας και ζήτησε διαρκή και συνεχή εγρήγορση και προσοχή, αφού το καλοκαίρι μόλις μπήκε.

Τις ευχαριστίες τους εξέφρασαν και οι: Ανδρέας Κάσδαγλης, Αγγελος Αποστολάτος, Νανά Κάραγιαν, Δημ. Δαβάκης, Γιάννης Σκουμπούρης, Δ. Κιουκης, Πέτρος Θανό-πουλος, Ηλέκτρα Τσιριγώτη, Γρηγόρης Κων-σταντέλλος και Μ. Μαυραγάνη.

Δήμος Βούλας
Με αφορμή τη συζήτηση για τον κανονισμό ελεγχόμενης στάθμευσης στη Βούλα, ξέσπασε έντονη κόντρα μεταξύ του τ. Δημάρχου Αγγέλου Αποστολάτου και του Αρμόδιου Αντιδημάρχου, κ. Γρηγόρη Κωνσταντέλλου στο δημοτικό συμβούλιο. Η αντιπαράθεση δεν περιορίστηκε σε πολιτικό επίπεδο αφού κορυφώθηκε σε προσωπικό επίπεδο δείχνοντας έτσι ότι οι επόμενοι μήνες στη Βούλα θα είναι τουλάχιστον καυτή αφού οι εν λόγω κύριοι είναι δύο βασικοί διεκδικητές της θέσης του Δημάρχου. Ελπίζουμε μόνο να πέσουν οι τόνοι και να κινηθεί οι προεκλογικοί περίοδος σε πολιτισμένα επίπεδα.

Παρασκευή, 01 Ιανουαρίου 2010 00:00

6.000€ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2010
ΝΕΑ ΤΩΝ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ


6.000€ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΑΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΣΤΕΓΑΣΤΡΟ ΣΤΑΣΕΩΣ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ ΠΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΛΟΓΟ Ο ΔΗΜΟΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΔΗΜΟΙ.

 

 

 

 

ΕΒΔΟΜΗ
28/02/2009

Γρηγόρης Κωνσταντέλλος  Αντιδήμαρχος Διοίκησης & Οικονομικών

Διαβάζοντας στην εφημερίδα σας (φύλλο της 21ης Μαρτίου 2009) άρθρο του κ. Γιάννη Δημητριάδη με θέμα «Τοπική Δημοκρατία και η περίπτωση της ελεγχόμενης στάθμευσης στη Βούλα» θεώρησα ότι αν μη τι άλλο θα έπρεπε να απαντήσω σε κάποια θέματα που μπορεί να διέλα-θαν της προσοχής του συντάκτη του άρθρου αλλά και σε μια σειρά από αυθαίρετα συμπεράσματα του.

• Η αναφορά του ουντάκτη σε παρένθεση στην επαγγελματική μου ιδιό-τητα-αυτής του πιλότου - προφανώς γίνεται στην προσπάθεια του να τεκμηριώσει ότι πιθανώς να ήμουν ακατάλληλος ή και ανεπαρκής να διεκπεραιώσω την εντολή/αποστολή που πήρα από την Δημοτική Αρχή. Αφ ' ενός το επάγγελμα που ασκώ τα τελευταία 22 χρόνια και για το οποίο είμαι πολύ περήφανος, είναι πολύ ξεχωριστό, άκρως τεχνικό και απαιτεί ειδικές γνώσεις ικανότητες και προσόντα που λίγοι άνθρωποι διαθέτουν, αφετέρου θα τον παρέπεμπα στη ιστοσελίδα του Δήμου να διαβάσει το βιογραφικό μου και να «ανακαλύψει» τις λοιπές σπουδές και δραστηριότητες μου, πριν αναφερθεί ξανά με ιταμό τρόπο στο πρόσωπο μου και κυρίως στην ιδιότητα μου αυτή του αεροπόρου.

• Η αποσπασματική παρακολούθηση των Δημοτικών Συμβουλίων και συνεπώς και του θέματος της ελεγχόμενης στάθμευσης, προφανώς τον οδηγεί στο λανθασμένο συμπέρασμα (δεν θα μπορούσα να σκεφτώ ότι κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει επί σκοπόν), ότι τόσο στην εκπόνηση όσο και στην εφαρμογή του κανονισμού ελεγχόμενης στάθμευσης δεν συμμετείχε ειδικός επιστήμονας και ότι απόδειξη του ανωτέρω ήταν ότι προσωπικά παρουσίασα και υπερασπίστηκα το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Επαναλαμβάνω λοιπόν ότι το θέμα απασχόλησε τους εμπλεκόμενους για περίοδο άνω των δεκατεσσάρων μηνών. Στη χρονική αυτή περίοδο, πέραν της βασικής μελέτης και της τεχνικής έκθεσης μετρήσεων που εκπόνησε το μελετητικό γραφείο της συγκοινωνιολόγου κ. Κοντε-λέ, σε συνεργασία με τον συγκοινωνιολόγο που, για πάνω από επτά χρόνια συνεργάζεται ο Δήμος μας κ. Νικολαίδη, εκπονήθηκε και η μελέτης εφαρμογής από τους μηχανικούς του Δήμου διορθώνοντας τα προβλήματα που προέκυψαν στη φάση εφαρμογής (κάδοι απορριμμάτων, ράμπες νέων οικοδομών κτλ.) Το θέμα μέχρι την συζήτηση της τελικής πρότασης του κανονισμού είχε παρουσιαστεί από τον συγκοινωνιολόγο κ. Νικολαίδη στο Δημοτικό Συμβούλιο δύο φορές και οι μελέτες είχαν εγκριθεί με μεγάλη πλειοψηφία σε δύο συνεδριάσεις του Δ.Σ.

Είναι τελείως αβάσιμη η εκτίμηση του συντάκτη του άρθρου ότι δεν ενημερώθηκαν έγκαιρα και επαρκώς οι δημότες. Αναφέρω ενδεικτικά κάποιες από τις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής. Στα μέσα Ιανουαρίου ενημερώθηκαν όλοι οι κάτοικοι της περιοχής ελεγχόμενης στάθμευσης για το επικείμενο νέο καθεστώς και την αναγκαιότητα να αποτανθούν στο Δήμο ή στο ΚΕΠ σχετικά με τις κάρτες μονίμου κατοίκου. Αποτέλεσμα ήταν να προσέλθουν στο Δήμο άνω των διακοσίων κατοίκων τους τελευταίους μήνες για να ενημερωθούν (κάποιοι εξ αυτών με αρκετά θετικές προτάσεις ορισμένες από τις οποίες υιοθετήθηκαν). Ο σύλλογος επαγγελματιών ενημερώθηκε και μετείχε με προτάσεις στην εκπόνηση του κανονισμού. Ο σύλλογος εγγράφως συμφώνησε με την ελεγχόμενη στάθμευση και τον κανονισμό της ως κύρια πολιτική επίλυσης του αφόρητου προβλήματος στάθμευσης στην κεντρική πλατεία της πόλης αλλά και με τις τεχνικές προδιαγραφές και τα λοιπά δεδομένα της. Όποιος πολίτης καθ όλη την διάρκεια προετοιμασίας προσήλθε στο Δημαρχείο για πληροφορίες και στοιχεία τα έλαβε χωρίς καθυστέρηση. Ενας εξ αυτών ήταν και ο συντάκτης του άρθρου κ. Δημητριάδης που ζήτησε και έλαβε όλα τα σχέδια της μελέτης εφαρμογής πριν από περίπου ένα μήνα. Από τις 18 Φεβρουαρίου ο κανονισμός λειτουργίας εγκρίθηκε ομόφωνα (συμπολίτευση και αντιπολίτευση) από την Δημαρχιακή Επιτροπή (δημόσια συνεδρίαση) και ήταν στη διάθεση του κοινού αλλά και στα χέρια όλων των Δημοτικών Συμβούλων άρα και στη διάθεση όλων των Δημοτικών Παρατάξεων από τις 25 Φεβρουαρίου. Το θέμα μπήκε 2 φορές στην ημερήσια διάταξη του Δ.Σ και δεν συζητήθηκε μέσα στον Μάρτιο. Η Δημοτική Αρχή τροποποιώντας τον κανονισμό που ενέκρινε η Δημαρχιακή Επιτροπή σε 2 δευτερεύοντα σημεία, 5 ημέρες πριν την συζήτηση στο Δ.Σ κοινοποίησε τον προτεινόμενο κανονισμό στα τοπικά ΜΜΕ, στους Δημοτικούς Συμβούλους και σε όλες τις επιχειρήσεις και κατοικίες του πεδίου εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης καλώντας τους ενδιαφερόμενους στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με τις προτάσεις τους. Δεν δικαιολογείται λοιπόν να εκφέρονται αβασάνιστα τέτοιες απόψεις.

• Παρά το γεγονός ότι απαντήθηκε πλήρως και επαρκώς κατά την άποψη μου το σύνολο των ερωτημάτων που ετέθησαν, η αποδοχή του αιτήματος για επανεξέταση του μέτρου μετά από τρίμηνο έγινε όχι γιατί η Δημοτική Αρχή φοβάται πιθανές ατέλειες του συστήματος αλλά για να διασκεδάσει φοβίες μελών του Δημοτικού Συμβουλίου που δικαίως μπορεί να υπάρχουν. Η σιγουριά για την μη ύπαρξη προβλημάτων πηγάζει από το ότι κατά την εκπόνηση του κανονισμού μελετήθηκαν σε βάθος οι ελεγχόμενες σταθμεύσεις των Δήμων Αθηναίων, Πατραίων, Λάρισας, Τρικάλων, Καρδίτσας και Χανίων, έγιναν συναντήσεις με την Διεύθυνση Ελεγχόμενης Στάθμευσης του Δήμου της Αθήνας καθώς και σωρεία επαφών με το Τμήμα Κυκλοφοριακών Εφαρμογών του Πολυτεχνείου (ΕΜΠ). Το ΕΜΠ θεώρησε το σύστημα του Δήμου μας ως υπερπλήρες από πλευράς σχεδιασμού και τεχνολογίας και χαρακτήρισε άριστη την οργάνωση του αφού πέραν των άλλων παρέκαμψε και τις εργολαβικές εταιρίες και σχεδίασε και υλοποίησε το έργο εκ των ενόντων με πολλά ωφελήματα. Παρά τις δυσκολίες αφού το πεδίο ήταν ΙΘΓΓΒ ίποοαπίΐβ για τον Δήμο μας, κυρίως χάρη της επιμονής και υπερπροσπάθειας του προσωπικού το σύστημα είναι έτοιμο να λειτουργήσει και να λειτουργήσει υπέρ του πολίτη με γνώμονα την εξυπηρέτηση του και όχι την οικονομική αφαίμαξη του όπως ατεκμηρίωτα υποστήριξε η Αντιπολίτευση κατά την διάρκεια της συζήτησης.

• Τέλος η άποψη του συντάκτη του άρθρου ότι «ο Δημοτικός Αρχοντας είναι παντογνώστης...» είναι παντελώς λανθασμένη. Πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού και όχι του ευκταίου. Η διάνοιξη της Λεωφ. Βασ Παύλου είναι κάτι που πρέπει να γίνει άμεσα. Το άμεσα για το συγκεκριμένο θέμα είναι 1,5 με 2 χρόνια κατ' ελάχιστο με τις διαδικασίες που απαιτούνται. Το κέντρο της πόλης ασφυκτιά και δεν μπορεί να περιμένει άλλο. Εξάλλου όταν και εφόσον ολοκληρωθεί η διάνοιξη της Λεωφόρου τότε μπορεί να επανεξεταστεί εν όλω ή εν μέρει η ελεγχόμενη στάθμευση. Πριν την συζήτηση του θέματος κανένας φορέας ή σύλλογος (πλην των επαγγελματιών) καμιά Δημοτική Παράταξη ή Δημοτικός Σύμβουλος δεν κατέθεσε πρόταση.

Κατά την διάρκεια συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν έγινε καμία πρόταση από καμία πλευρά για την ουσία της ελεγχόμενης στάθμευσης (πέραν της γνωστής και επίμονης πρότασης αναβολής εκ νέου) ούτε ακόμα και από τον κ. Δημητριάδη που το μόνο που έκανε ήταν μάθημα στο Δημοτικό Συμβούλιο περί τοπικής Δημοκρατίας. Θεωρώ ότι τα μεγάλα θέματα της πόλης όπως το εν λόγω, δεν πρέπει να πέφτουν θύματα της διαμάχης Συμπολίτευσης και Αντιπολίτευσης. Μπορεί η προεκλογική περίοδος να ξεκίνησε νωρίς αλλά δεν έχουμε την πολυτέλεια να θυσιάζουμε σημαντικές δράσεις που σε πολιτικά «νεκρή» περίοδο όλοι μας συμφωνήσαμε να υλοποιήσουμε, στον βωμό της εκλογικής σκοπιμότητας.

www.press-time.gr

07-03-2009

Γιατί αποκλείστηκε η προσφορά του Βασιλάκη

Όλο το δραματικό παρασκήνιο και η επόμενη μέραMIG και Ολυμπιακή ανοίγουν τα φτερά τους με… πιλότο τον Ανδρέα Βγενόπουλο. Η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων, την ημέρα που εξέπνευσε η προθεσμία που είχε βάλει για την αποκλειστική διαπραγμάτευση με τον κ. Βγενόπουλο, πήρε την απόφασή της, να κάνει δεκτή την πρόταση των 217 εκατ. ευρώ του mr MIG και να δημιουργήσει πλέον νέα δεδομένα για τον εθνικό μας αερομεταφορέα.

Μέχρι χθες το μεσημέρι, η υπόθεση βρισκόταν σε κενό αέρος, καθώς η πρόταση του κ. Βασιλάκη της Aegean ήταν και δελεαστική αλλά η στιγμή που έγινε, έδωσε αφορμή για πολλά σχόλια, όπως η προσπάθεια να αυξηθεί το τίμημα, βάζοντας σε μια ιδιότυπη λοταρία την πώληση της Ολυμπιακής.

Ο Ανδρέας Βγενόπουλος όμως απέκλεισε ένα τέτοιο ενδεχόμενο με δηλώσεις του.

Βγενόπουλος: Τηρήσαμε τη συμφωνία
Ο Ανδρέας Βγενόπουλος δεν εξεπλάγη από την σφήνα της Aegean. Άλλωστε είχε ήδη συναντηθεί με τον Ευτύχη Βασιλάκη, τον γιο του προέδρου της Aegean και αντιπροέδρου της εταιρείας. Η συνάντηση έγινε στο «Χίλτον», την περασμένη Δευτέρα. Οι δύο μεγαλοεπιχειρηματίες μίλησαν για λίγη ώρα, αλλά δεν προέκυψε κάτι συγκλονιστικό από την επαφή τους αυτή. Όπως λέγεται, στη συνάντηση ο κ. Βασιλάκης ανακοίνωσε στον κ. Βγενόπουλο την πρόθεση της Aegean να υποβάλει πρόταση εξαγοράς της Ολυμπιακής και θέλησε να βολιδοσκοπήσει τις προθέσεις του αντιπροέδρου της MIG για συνεργασία. Κάτι που απέκλεισε ο κ. Βγενόπουλος. Ο οποίος μάλιστα, αφού ανακοινώθηκε η πρόταση της Aegean, επανέλαβε αυτό που είχε πει αρχικά. Πως αν εμφανιστεί άλλος επενδυτής, η MIG θα αποχωρήσει. «Εμείς αυτή τη συμφωνία κάναμε με την κυβέρνηση, την τηρήσαμε και έχουμε φτάσει πλέον μία ημέρα πριν από την υπογραφή της συμφωνίας. Προφανώς εφόσον η κυβέρνηση έχει την πολιτική βούληση να προχωρήσει μαζί μας και να μη δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στον τομέα των αερομεταφορών, η συμφωνία αυτή θα υπογραφεί» είπε ο κ. Βγενόπουλος.  Είχε ωστόσο δώσει ήδη εντολή στους νομικούς συμβούλους του να επεξεργαστούν το σχέδιο της συμφωνίας που θα υπογραφόταν.

 

Τα σχέδια του mr MIG
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας MIG – Δημοσίου, o κ. Βγενόπουλος βάζει μπροστά τα σχέδια για την εξυγίανση της Ολυμπιακής, με στόχο της μετατροπή σε ένα κερδοφόρο εθνικό αερομεταφορέα.

Για να καταστεί κερδοφόρα η Ολυμπιακή, ο ισχυρός άνδρας της MIG θα διατηρήσει πολλά, αλλά θα αλλάξει περισσότερα. Σύμφωνα με το business plan, θα κρατήσει το όνομα, καθώς θεωρεί πως το brand name της Ολυμπιακής είναι το πιο γνωστό ελληνικό brand name στο εξωτερικό, τα δρομολόγια και τα κτίρια.

Όσον αφορά στα δρομολόγια, η Ολυμπιακή θα συνεχίζει να πετάει σε όλα τα μέρη της Ελλάδας αλλά και όλης της γης. Ο Ανδρέας Βγενόπουλος, για τους διεθνείς προορισμούς της Ολυμπιακής, θα συνεργαστεί με ξένους ομίλους, αλλά και με τους Άραβες του Ντουμπάι, ώστε να μη χαθεί ούτε ένα δρομολόγιο του εθνικού αερομεταφορέα, που συνδέει την Ελλάδα με τον υπόλοιπο κόσμο.

Εκεί που θα γίνει μεγάλο ξεκαθάρισμα, θα είναι στα αεροπλάνα. Έχει ήδη διαμηνύσει πως θα κρατήσει μόνο όσα αεροπλάνα είναι καινούργια και ασφαλή, θα επανεξετάσει τους όρους ενοικίασης αεροσκαφών, ενώ θα διακόψει όλες τις συμβάσεις ενοικίου που έχουν υπογραφεί για αεροπλάνα – σαράβαλα. Παράλληλα, θα προχωρήσει σιγά – σιγά σε ανανέωση του στόλου της Ολυμπιακής.

 

Το λάθη της Aegean

Η Aegean είχε μπει ορμητικά στην υπόθεση εξαγοράς της Ολυμπιακής. Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης μάλιστα, ανέφερε πως, η εξαγορά της Ολυμπιακής θα σήμαινε ταυτόχρονα και το τέλος της Aegean. «Δεν θα υπάρχουν δύο εταιρείες, θα υπάρχει μία εταιρεία η οποία θα έχει το μέγεθος και την δραστηριότητα που θα επιλεγεί. Και στο τέλος θα λέγεται Ολυμπιακή. Το παιδί μας, η Aegean, θα εξακολουθήσει να υπάρχει και στην καρδιά μας και στην ψυχή μας και ελπίζω και στις υπηρεσίες που θα παίρνουν οι καταναλωτές μας.»

Ωστόσο, στην προσπάθεια να πιέσει και να πείσει την κυβέρνηση να του δώσει την Ολυμπιακή, ο mr Aegean υπέπεσε σε λάθος χειρισμούς. Η προσφορά για πάγωμα των τιμολογίων στις πτήσεις εσωτερικού ως το 2010 και η παραχώρηση σημαντικού μεριδίου χωρητικότητας στο εσωτερικό (σε σχέση με το άθροισμα των μεριδίων ΟΑ + AEGEAN) προκειμένου να διευκολυνθεί η ανάπτυξη νέων ελληνικών εταιρειών που ήδη έχουν εισέλθει στον χώρο, δεν θεωρήθηκε σημαντική, καθώς δεν προσέθετε τίποτε σημαντικό. Εξάλλου η ανακοίνωση ότι θα συνεργαστεί για την επίγεια εξυπηρέτηση με την Goldair ήρθε αργά και λειτούργησε περισσότερο σαν πυροτέχνημα, παρά σαν πρόταση.

Ένα ρόλο έπαιξε και η επιστολή ενδιαφέροντος που έστειλε η εταιρεία του Ελληνοαμερικανού Στέλιου Ράπη Chrysler Aviation, για την τεχνική βάση. Η επιστολή στάλθηκε στον «υπουργό Μεταφορών Μανώλη Κεφαλογιάννη». Η παντελής άγνοια του κ. Ράπη για το ποιος χειρίζεται την υπόθεση Ολυμπιακή, αλλά και η αναφορά στο όνομα του Μ. Κεφαλογιάννη που δεν υπήρξε ποτέ υπουργός Μεταφορών, έπαιξαν το ρόλο τους στην απόφαση. Καθώς, τα ότι δεν διορθώθηκε από την Aegean θεωρήθηκε πως οφείλεται στην βιασύνη των επιτελών του κ. Βασιλάκη να κάνουν μια πρόταση για να κόψουν το δρόμο στον Ανδρέα Βγενόπουλο και όχι από πραγματικό ενδιαφέρον.

Το παρασκήνιο για σύμπραξη MIG – Aegeanκαι ο ρόλος του Γιώργου Παπανδρέου

Το άγριο παζάρι που παίχτηκε γύρω από την υπόθεση εξαγοράς της Ολυμπιακής, κρύβει πολύ παρασκήνιο. Λέγεται μάλιστα ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου, ήταν ο «ιθύνων νους» της πρότασης που υπέβαλε ο κ. Βασιλάκης. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με όσα διαρρέονται, συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Aegean, χωρίς να ανακοινωθεί επισήμως τίποτε, πριν από δύο εβδομάδες στο σπίτι του αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου της Eurobank Νίκου Καραμούζη στην Εκάλη. Στη συνάντηση μετείχαν και άλλοι δώδεκα επιχειρηματίες, ωστόσο ο κ. Παπανδρέου, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες είχε ιδιαίτερη συνομιλία με τον κ. Βασιλάκη.

Λίγα 24ωρα πριν, ο αδελφός του Γιώργου Παπανδρέου, Νίκος, που μετέχει στο Δ.Σ. της εταιρείας του κ. Λασκαρίδη, μετόχου της Aegean και μεγαλομετόχου της «Μεγάλης Βρετάνιας», είχε συναντηθεί με τον κ. Βασιλάκη και είχε κανονίσει, όπως λέγεται, και την ατζέντα των συνομιλιών με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ αναλαμβάνοντας συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Ο Γ. Παπανδρεόυ, φέρεται ότι είπε στον κ. Βασιλάκη αλλά και στους υπόλοιπους επιχειρηματίες που μετείχαν στο γεύμα, πως αν εκλεγεί πρωθυπουργός, θα βρει φόρμουλα συνεργασίας μεταξύ της MIG και της Aegean, ώστε και οι δύο όμιλοι να έχουν μερίδιο στην Ολυμπιακή με μία εταιρική σχέση που θα παρακάμπτει το κοινοτικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Στο παιχνίδι των «συμψηφισμών» και των ανταλλαγμάτων, φέρεται να μπήκε και ο όμιλος Μπόμπολα, (ο κ. Καλιτσάντζης της Ελληνικής Τεχνοδομικής μετείχε στο δείπνο) ο οποίος διεκδικεί μερίδιο από την τεχνική βάση της Ολυμπιακής. Ο Γ. Παπανδρέου, όπως αναφέρουν ελεγχόμενες πληροφορίες υποσχέθηκε, ότι μπορεί να ελέγξει τα συνδικάτα των εργαζομένων και πως δεν θα δημιουργηθούν προβλήματα κατά τη συγχώνευση των δύο αεροπορικών εταιρειών.

Άλλες πηγές επισημαίνουν ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είχε και άλλες ιδιωτικές συναντήσεις με τους Βγενόπουλο και Βασιλάκη το περασμένο Σαββατοκύριακο, και πως εκείνος ήταν που έκλεισε το ραντεβού των δύο μεγαλοεπιχειρηματιών στη σουίτα του «Χιλτον» τη Δευτέρα.

Στο γεύμα ήταν παρών, εκτός των άλλων, και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος της Vivartia, στενός συνεργάτης του Ανδρέα Βγενόπουλου. Λέγεται πως ο κ. Θεοδωρόπουλος ενημέρωσε τον κ. Βγενόπουλο για όλα συζητήθηκαν και πως ο κ. Βασιλάκης ήταν αποφασισμένος να προχωρήσει στην πρόταση.

Κάποιοι ωστόσο υποστηρίζουν, πως η πρόταση της Aegean έγινε για να αυξηθεί το τίμημα της εξαγοράς, αλλά αυτή η άποψη διαψεύστηκε από τις δηλώσεις του κ. Βγενόπουλου ότι δεν πρόκειται να δώσει παραπάνω.

 

Το σίγουρο stop της Κομισιόν στην Aegean

Η πρόθεση της Aegean για την εξαγοράς της Ολυμπιακής, όπως επισημαίνουν αναλυτές της αγοράς, θα προσέκρουε στην Κομισιόν, η οποία δεν επρόκειτο να συναινέσει σε ενδεχόμενη συμφωνία, καθώς θα δημιουργείτο μονοπώλιο, ακόμα κι αν η Aegean «έκλεινε» και λειτουργούσε μόνον η Ολυμπιακή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, είναι αντίθετη με ένα τέτοιο ενδεχόμενο, κάτι που είχε κάνει και με την Ryanair στην Ιρλανδία, που ήθελε να συγχωνευθεί με άλλη ανταγωνιστική εταιρεία. Αντίθετο με το μονοπωλιακό καθεστώς που μπορεί να δημιουργηθεί ηταν και το ΠΑΣΟΚ, καθώς ο εκπρόσωπος Τύπου Γ. Παπακωνσταντίνου είπε πως η θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, είναι να υπάρχει μια Ολυμπιακή, στην οποία θα μετέχει και το Δημόσιο κι έτσι δεν θα υπάρχει δυνατότητα η Κομισιόν να απορρίψει την πώληση της Ολυμπιακής. Αυτό το ενδεχόμενο πάντως έχει απορριφθεί τόσο από την MIG όσο και από την Aegean.

 

Η επίθεση των εργαζομένων στην Aegean που «έφτασε» στην κυβέρνηση

Μπορεί ο Θόδωρος Βασιλάκης να έκανε επιθετική πρόταση για την εξαγορά της Ολυμπιακής, δεν περίμενε όμως πως το ίδιο επιθετική θα ήταν και η στάση των εργαζομένων εναντίον αυτής της πρότασης, οι οποίοι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην απόφαση της κυβέρνησης. Οι πιλότοι, αμέσως μετά την ανακοίνωση της Aegean, ανακοίνωσαν ότι προσανατολίζονται στο να καθηλώσουν τα αεροπλάνα αν και εφόσον η κυβέρνηση ανακοινώσει, όχι συμφωνία με την Aegean αλλά ούτε καν διαπραγματεύσεις μαζί της. «Δεν θα πρόκειται για απεργία με την εκτέλεση ορσιμένων δρομολογίων. Θα παραδώσουμε τα κλειδιά κι ας πετάξουν μόνοι τους τα αεροπλάνα» είπε ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας. «Η κλήση της κυβέρνησης προφανώς διέγειρε πατριωτικές χορδές του κ. Βασιλάκη. Προφανώς αντίστοιχες πατριωτικές χορδές ήταν η αιτία της επταετούς προσπάθειάς του μέσω καταγγελιών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εναντίον της Ο.Α. με απώτερο σκοπό να την κλείσει.»

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του Μάρκου Κανδηλάκη, προέδρου της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας. «Αποκαλύπτεται σήμερα μια μεγάλη απάτη. Αυτός που κατήγγειλε τον εθνικό αερομεταφορέα στην ΕΕ με τις πλάτες του κ. Χατζηδάκη, εμφανίζεται ως ένας άλλος μεγάλος εθνικός σωτήρας. Η υπομονή έχει και τα όριά της και οι εργαζόμενοι της ΟΑ δεν θα επιτρέψουν ένα τέτοιο ξεπούλημα».

 

Τετάρτη, 01 Απριλίου 2009 19:37

Tο φως της Ανάστασης στη Βούλα

 

 

 

 

O Γρηγόρης Κωνσταντέλλος ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΒΟΥΛΑΣ φέρνει το φως της Ανάστασης στη Βούλα

0 Γρηγόρης Κωνσταντέλλος έτυχε και φέτος της διάκρισης, να έχει τη διακυβέρνηση της επίσημης πτήσης μεταφοράς του κυβερνητικού κλιμακίου στο Τελ ΑΒιβ, για την «Αφή» του Αγίου Φωτός και τη μεταφορά του στην Αθήνα. Μετά από παράκληση μας, παρουσιάζει στο κείμενο που ακολουθεί, όλο το τελετουργικό της Αφής του Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο και μας εμπιστεύεται την περσινή του εμπειρία από αυτή την αγία Τελετή στο Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα. Διαβάστε, λοιπόν, τι θα συμβεί το Μεγάλο Σάββατο 18 Απριλίου 2009, πριν ο σημερινός Αντιδήμαρχος Διοίκησης στο Δήμο Βούλας και υποψήφιος Δήμαρχος, φέρει πάλι το "Φως της Ανάστασης" στην πόλη μας.
Η τελετή του Αγίου Φωτός γίνεται στις 12 η ώρα το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου και αποτελείται από τρία στάδια:

• Τη Λιτανεία,

• Την είσοδο του Πατριάρχη στον «Πανάγιο Τάφο» και

• Τις δεήσεις του Πατριάρχη για να βγει το Άγιο Φως.

η Προετοιμασία του Πανάγιου Τάφου

Το Μεγάλο Σάββατο το πρωί, πριν από την τελετή του Αγίου Φωτός, γίνεται πρώτα ένας σχολαστικός έλεγχος του «Παναγίου Τάφου» και αμέσως μετά τον σφραγίζουν με το μελισσοκέρι που είχε ετοιμαστεί το πρωί. Ο έλεγχος γίνεται για να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει οτιδήποτε μέσα στον «Πανάγιο Τάφο» το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει φωτιά.

 Αφού σφραγιστεί ο «Πανάγιος Τάφος» με το μελισσοκέρι, οι αρχές και οι αρχαιότερες αραβικές χριστιανικές οικογένειες των Ιεροσολύμων, τοποθετούν πάνω στο κερί τις σφραγίδες τους.

Μεγάλο ενδιαφέρον για τον έλεγχο δείχνουν και τα άλλα δόγματα (Αρμένιοι, Καθολικοί Προτεστάντες) τα οποία έχουν από παλιά αποκτήσει μερικά δικαιώματα στον «Πανάγιο Τάφο». Το ενδιαφέρον αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Αν τύχει κάποια χρονιά να μη βγάλει το Αγιο Φως ο Ορθόδοξος Πατριάρχης τότε θα αναλάβουν το προβάδισμα της τελετής του Αγίου Φωτός άλλοι.

 Ο έλεγχος αρχίζει στις 10 το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου και τελειώνει στις 11. Όσο γίνεται ο έλεγχος, Ορθόδοξοι Αραβες νέοι διαδηλώνουν μέσα στον Ιερό Ναό υπέρ των ορθοδόξων δικαιωμάτων. Πρέπει να σημειωθεί ότι τον έλεγχο του «Παναγίου Τάφου» παρακολουθούν εκπρόσωποι των Αρμενίων και άλλων δογμάτων.

η Τελετή του Αγίου Φωτός

Σύμφωνα λοιπόν με την παράδοση, το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου, ο Ελληνορθόδοξος Πατριάρχης με την συνοδεία του -αρχιερείς, ιερείς και διακόνους- αλλά και τον Αρμένιο Πατριάρχη, μπαίνει στον Ιερό Ναό της Αναστάσεως, ενώ οι καμπάνες χτυπούν πένθιμα. Πριν από την είσοδο του Πατριάρχη ο Σκευοφύλακας του Ιερού Ναού φέρει την «ακοίμητο κανδήλα» (που συντηρεί αναμμένο το Αγιο Φως όλη τη χρονιά), σβηστή εκείνη την ημέρα, για να αναφτεί με το νέο Αγιο Φως. Από την εσωτερική είσοδο του Ναού του Αποστόλου Ιακώβου μπαίνει ο Πατριάρχης στο Ιερό Βήμα του Καθολικού και κάθεται στον πατριαρχικό θρόνο. Από αυτό το σημείο περνάνε και ασπάζονται το χέρι του Πατριάρχη οι εκπρόσωποι των Αρμενίων, των Αράβων, των Κοπτών και άλλων για να τους δοθεί το Αγιο Φως. Σύμφωνα με τα προνόμια, αν δεν ασπαστούν το χέρι του Ορθόδοξου Πατριάρχη δεν έχουν το δικαίωμα να λάβουν το Αγιο Φως από τα χέρια του.

 Αμέσως μετά αρχίζει η Ιερή Λιτανεία η οποία περιφέρεται τρεις φορές γύρω από τον «Πανάγιο Τάφο» και μετά ο Πατριάρχης σταματάει μπροστά του όπου βρίσκονται και οι επίσημοι.

  Μετά τη Λιτανεία αποσφραγίζεται ο «Πανάγιος Τάφος» και ο Πατριάρχης βγάζει την αρχιερατική στολή του και μένει μόνο με το λευκό στιχάριο. Κατόπιν ο διοικητής της Ιερουσαλήμ και ο αστυνομικός διευθυντής ελέγχουν σχολαστικά τον Πατριάρχη μπροστά σε όλους ώστε να διαπιστωθεί ότι δεν έχει τίποτα μαζί του που θα μπορούσε να μεταδώσει φως.

 Μετά τον έλεγχο ο Ελληνορθόδοξος Πατριάρχης Ιεροσολύμων λαμβάνει τους σβηστούς πυρσούς και εισέρχεται μαζί με τον Δραγουμάνο των Αρμενίων στο Ιερό Κουβούκλιο. Όλα τα καν-δήλια είναι σβηστά και τίποτα δεν είναι αναμμένο στον Ιερό Ναό αλλά και στον «Πανάγιο Τάφο».

η Αφή του Αγίου Φωτός

Η τέλεση της αφής αποτελεί προνόμιο του ελληνορθόδοξου Πατριάρχη Ιεροσολύμων που επαναλαμβάνεται κάθε Μέγα Σάββατο μεσημέρι στη λειτουργία της Αναστάσεως, στον «Πανάγιο Τάφο» του Χριστού. Την παρακολουθούν χριστιανοί από όλα τα δόγματα αλλά και αλλόθρησκοι. Αν και η πιο συνηθισμένη αναφορά για το Αγιο Φως περιλαμβάνει την αυτανάφλεξη των κεριών, εντούτοις, σύμφωνα με μαρτυρίες πιστών, το Αγιο Φως είναι ένα σύνθετο φαινόμενο το οποίο εμφανίζεται στο θόλο εντός του Ναού της Αναστάσεως αλλά και κατ' άλλους έξω από αυτόν. Εμφανίζεται σαν λευ-κογάλανες οριζόντιες ταινιώδεις αστραπές, περιστρεφόμενες ανταύγει-ες ή κινούμενες φλόγες που κανείς δεν γνωρίζει από που προέρχονται. Στον Ναό δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα και ηλεκτροφωτισμός. Μαρτυρίες αναφέρουν ότι πολλές λαμπάδες των πιοτών και κανδήλες ανάβουν μόνες τους, ενώ η φλόγα δεν τους καίει τα πρώτα λεπτά. Ορισμένα βίντεο δείχνουν ιερείς ή πιστούς να κινούντο κερί κοντά στα γένια τους ή στα χέρια τους και να μην παθαίνουν τίποτα.

 Το Αγιο Φως, αμέσως μετά την αφή του, ο Πατριάρχης Ιεροσολύμωντο μεταδίδει στους εκπροσώπους άλλων εκκλησιών και στους πιστούς που παρευρίσκονται στον Ναό του «Παναγίου Τάφου». Στη συνέχεια ο έξαρχοςτου «Παναγίου Τάφου της Αθήνας» παραλαμβάνει το ιερό ή ανέσπερον φως και με ειδική πτήση το μεταφέρει στην Αθήνα όπου με απόδοση τιμών αρχηγού κράτους ακολουθεί η υποδοχή και μεταφορά του στην Μητρόπολη Αθηνών καθώς και σε ένα μεγάλο αριθμό άλλων Μητροπόλεων.

Φαίνεται πως, σχετικά με την τελετή αυτή, η πρώτη αδιαφιλονίκητη μαρτυρία που την περιγράφει με αναγνωρίσιμη μορφή χρονολογείται από τον 9ο αιώνα. Πολλές μετέπειτα περιγραφές δείχνουν ότι έχει διατηρηθεί ουσιαστικά χωρίς διακοπή μέχρι σήμερα Με τον τρόπο αυτό, η τελετή αφής του Αγίου Φωτός αναδεικνύει μια σπάνια περίπτωση ζωντανής παράδοσης, που

επιβιώνει για τόσους αιώνες χωρίς να χαθεί στο πέρασμα του χρόνου.

  Πολλοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί υποστηρίζουν ότι πρόκειται για ένα θαυματουργικό υπερκόσμιο φως που βλέπουν οι πιστοί. Αυτοί που το θεωρούν θαύμα, πιστεύουν ότι είναι το φως της Αναστάσεως του Χριστού, που συμβαίνει πάνω από τον τάφο του. Σύμφωνα με την πάγια στάση των Πατριαρχείων για όλα τα προσκυνήματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων -υπό την αιγίδα του οποίου γίνεται η τελετή της αφής- δεν παίρνει επίσημα θέση για το αν πρόκειται για θαυματουργική επέμβαση.

η Αφή του Αγίου Φωτός το Μεγάλο Σάββατο του 2008 (μια προσωπική μου εμπειρία)

 

Ήταν πρωί του Σαββάτου του Λαζάρου, 19 Απριλίου 2008, και βρισκόμουν στην παραλία της Βούλας με τα παιδιά μου, απολαμβάνοντας τον ανοιξιάτικο καιρό, όταν κτύπησε το κινητό. Με

νωχελικές κινήσεις απάντησα και από την άλλη άκρη ακούστηκε ένας παλιός καλός φίλος που είχα καιρό να ακούσω, ο Γιάννης Χορόζογλου. Αφού ανταλλάξαμε κουβέντες για αρκετή ώρα ο Γιάννης, που τα τελευταία χρόνια είναι ειδικός σύμβουλος του Υφυπουργού Εξωτερικών Θόδωρου Κασσίμη 

μου πρότεινε να ζητήσει το Υπουργείο να αναλάβω την διακυβέρνηση της επίσημης πτήσης μεταφοράς του κυβερνητικού κλιμακίου στο Τελ Αβίβ για την αφή του Αγίου φωτός  και την μεταφορά του στη συνέχεια στην Αθήνα. Με μεγάλη χαρά δέχθηκα αμέσως. Ποιος άλλωστε θα μπορούσε να αρνηθεί μία αφενός τόσο τιμητική πρόταση και αφ' εταίρου μια τόσο μοναδική εμπειρία. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας μίλησα τηλεφωνικά με τον Υπουργό και όλα προγραμματίστηκαν.

Η πτήση είχε προγραμματιστεί  να αναχωρήσει από την Αθήνα το Μεγάλο Σάββατο 26  Απριλίου, στις 06:40.

Από την μια η υπερένταση της επικείμενης  εμπειρίας και από την άλλη το

Φούσκωμα του νηστίσιμου φαγητού, μετά την περιφορά του επιταφίου δεν μου επέτρεψαν να ευχαριστηθώ τον νυκτερινό ύπνο.

Στις 05:10 ήμουν στο αεροδρόμιο προεταμάζοντας την πτήση η οποία ήταν υπερπλήρης

Πέραν του Εξάρχου του Παναγίου Τάφου στο αεροσκάφος επέβαιναν αρκετοί Υφυπουργοί και πρώην Υπουργοί (Ζώης, Λυκουρέτζος. Μπασιάκος) βουλευτές όλων των κομμάτων (θυμάμαι τους  κκ Καντερέ, Οικονόμου. Βορίδη κ.α) άνθρωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης όπως ο Δήμαρχος Αμαρουσίου κ. Πατούλςη, η Νομαρχιακή Σύμβουλος Ανατλικής Αττικής κ. Φουρναράκη) και άλλοι κρατικοί αξιωματούχοι.

Αρχηγός της αποστολής ήταν ο υφυπουργός εξωτερικών κ. Κασσίμης ο οποίος βρισκόταν στα Ιεροσόλυμα από την Μεγάλη Πέμπτη.

Στις 8:15 ήμασταν πλέον στο αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν του Τελ Αβίβ όπου  μας περίμενε η Ελληνική Διπλωματική αντιπροσωπία.

Τρεις αεροσυνοδοί του πληρώματος μου, μου ζήτησαν να ακολουθήσουν (μαζί με εμένα φυσικό που δεν θα έχανα την ευκαιρία με τίποτα) την αποστολή.

Επιβιβαστήκαμε σε 4 λεωφορεία και μετά από 40 λεπτό βρεθήκαμε έξω από τα τείχη της παλαιάς Πόλης των Ιεροσολύμων. Μέσω της Πύλης της Ιεριχούς μπήκαμε στην παλιά πόλη αισθάνόμαινοι ότι ξεκινήσαμε ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο.

Με την διακριτική συνοδεία της Ισραηλινής Αστυνομίας, λόγω των επισήμων που μετειχαν στην αποστολή, ξεκινήσαμε, μέσω μιας πλειάδας πέτρινων σοκακιών του Αραβικού τομέα της πόλης, την πορεία μας για το Πατριαρχείο.

Η απόσταση δεν ήταν πάνω από 1500 μέτρα για τα οποία χρειαστήκαμε πάνω από μία  ώρα λόγω της απίστευτης κοσμοσυρροής που δον μπορεί να μεταφερθεί στο χαρτί με λέξεις.

Εφοδιασμένοι με ειδικές κάρτες ελεύθερης εισόδου περάσαμε το τέσσερα μπλόκα της Αστυνομίας με μεγάλη δυσκολία, σε συνθήκες που προσομοίωναν αυτών που συναντάμε σε ποδοσφαιρικούς αγώνες μεγάλου ενδιαφέροντος.

Η αποστολή χωρίστηκε στα δύο με τους επίσημους (Βουλευτές και Υπουργούς) να προωθούνται στο Πατριαρχείο και τους υπόλοιπους να κατευθύνονται στο Ναό της Αναστάσεως.

Ο Έλληνας Πρόξενος (εξαίρετος διπλωμάτης και άνθρωπος) με οδηγίες του κ. Κασσίμη μες ενέταξε (εμένα και τα μέλη του πληρώματος ) στο κλιμάκιο των επισήμων και έτσι βρεθήκαμε στο Πατριαρχείο. Ο Παναγιότατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων κ.κ. Διόδωρος και οι ιερωμένοι του Πατριαρχείου (Φύλακες Τάφου} μας υποδέχθηκαν θερμά στην αίθουσα του θρόνου όπου έγινε μια ολιγόλεπτη αλλά εξαιρετικού περιεχομένου  συζήτηση.

Ακολούθησε ένα λιτό γεύμα στην τραπεζαρία της Πατριαρχικής κατοικίας και περίπου στις 11:10 ξεκινήσαμε μέσω ενός στενού περάσματος (παρεκκλήσι του Αγ. Ιωάννου) για τον »Ναό της Αναστάσεως»,

 

Στο προαύλιο του Ναού συνέβαινε το αδιαχώρητο. Κόπτες, Αρμένιοι, Ρώσοι, Έλληνες, Καθολικοί Άραβες είχαν κατακλείσει τα πάντα

Αναμένοντας την εισοδό μας στο Ναό αισθάνθηκα ότι θα ήταν αδύνατο να μπούμε και να παρακολουθήσουμε την αφή. Με τη βοήθεια της αστυνομίας καταφέραμε να μπούμε στο ναό όπου από την κοσμοσυρροή αποκοπήκαμε από τους επισήμους στη νότια είσοδο του ιερού της Αναστάσεως δίπλα από την πλάκα της Αποκαθήλωσης. Πάνω που -οι περίπου 10 που μείναμε εκτός του ιερού, αφού φτάσαμε κοντά αλλά δεν κατορθώσαμε  να βιώσουμε την εμπειρία στα μεγιστά της, η πόρτα άνοιξε και φάνηκε ο έλληνας πρόξενος που μας επέτρεψε να εισέλθουμε στο Ιερό του Ναού και να σταθούμε με μεγάλη δυσκολία στην «Ωραία Πύλη».

 

Από το σημείο αυτό (ακριβώς απέναντι από τον Πανάγιο  Τάφο) είχαμε την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε και να βιώσουμε τα πάντα.

 

Είναι άξιο λέγου ότι μόνο κατά τη διάρκεια της Αφής του Αγίου Φωτός επιτρέπετε η είσοδος και η παραμονή των γυναικών στο Ιερό της Αναστάσεως.