Please wait while JT SlideShow is loading images...
Γρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης Γρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας ΒουλιαγμένηςΓρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας ΒουλιαγμένηςΓρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace
Αυγουστος 2017
Κ Δ T Τ Π Π Σ
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Facebook Twitter Youtube

Newsletter

Ονομα:
Email:

Share/Save/Bookmark

Αεροπλάνο έρμαια των ανέμων

Παρ'ολίγον συντριβή δημιουργεί ερωτήματα για την αοφάλεια των πτήσεων

Ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων επανέφερε το συμβάν στο αεροδρόμιο του Αμβούργου, όπου ένα επιβατικό αεροπλάνο της Λουφτχάνσα παραλίγο να συντριβεί ενώ προσπαθούσε να προσγειωθεί με κακοκαιρία. Πόσο ασφαλή είναι άραγε τα αεροπλάνα όταν βρίσκονται αντιμέτωπα με ανέμους, καταιγίδες, κεραυνούς και χιόνια;

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
Περικλής Δηρητρολόπουλος

Το Αίρμπας Α320 της Λουφτχάνσα προερχόταν με 131 επιβαίνοντες από το Μόναχο και ήταν έτοιμο να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Αμβούργου. Ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν αγγίξουν οι ρόδες του τον αεροδιάδρομο, μια δυνατή ριπή αέρα παρασύρει το αεροσκάφος δεξιά, ενώ κατά την επαναφορά του η άκρη του αριστερού του φτερού αγγίζει το έδαφος. Ο πιλότος εγκατέλειψε την προσπάθεια προσγείωσης και επιχείρησε μια δεύτερη απόπειρα με απόλυτη επιτυχία. Σύμφωνα με μια μαρτυρία, στην καμπίνα του αεροσκάφους έπεσε απόλυτη σιωπή για αρκετά λεπτά μετά το συμβάν. «Είναι δύσκολο να περιγράψω αυτό που συνέβη, όλα έγιναν πολύ γρήγορα», δήλωσε ένας επιβάτης στο γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο. Εκπρόσωπος της Λουφτχάνσα δήλωσε ότι το αεροσκάφος χτυπήθηκε από μια ριπή ανέμου, ο οποίος έπνεε με ταχύτητα 250 χιλιομέτρων την ώρα. «Η κατάσταση ήταν πάρα πολύ επικίνδυνη», τόνισε εκπρόσωπος του αεροδρομίου, ενώ χαρακτήρισε τους χειρισμούς του πιλότου «απολύτως επαγγελματικούς». Η αρμόδια υπηρεσία στη Γερμανία, πάντως, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει έρευνα για τις συνθήκες του ατυχήματος - κυρίως για να απαντηθεί ένα ερώτημα: Γιατί το αεροδρόμιο λειτουργούσε με τόσο ισχυρούς ανέμους;

«Κακή συγκυρία»

   Από την πλευρά τους οι ελεγκτές του αεροδρομίου αποδίδουν το συμβάν στην «κακή συγκυρία». «Δεν θέλω να προκαταβάλω τα αποτελέσματα της έρευνας, αλλά απ' ότι φαίνεται τόσο ο πύργος ελέγχου όσο και ο πιλότος δεν έκαναν κάτι λάθος», δήλωσε σχετικά εκπρόσωπος τους.

 «Πρόβλημα κατά την προσγείωση
Η προσγείωση και οι καιρικές συνθήκες

Τα Airbus Α320 και τα Μπόινγκ 737 έχουν πιστοποίηση ασφαλούς προσγείωσης με μέγιστη τιμή πλαγιότητας ανέμου 29 κόμβους (περίπου 55 χλμ. /ώρα). 0 πύργος ελέγχου πρέπει να δίνει κάθε 5 δευτερόλεπτα τιμή και διεύθυνση ανέμου στο σημείο προσγείωσης

Άνεμοι
Καταιγίδα

Είναι απαγορευτική για την προσγείωση γιατί τα φαινόμενα είναι πολύ ισχυρά και πολύ γρήγορα μεταβαλλόμενα, ενώ υπάρχει ισχυρός «καταβατικός» άνεμος

Κεραυνοί

Δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα στην προσγείωση αν και

μπορεί να τρομάξουν νέους πιλότους και επιβάτες, καθώς  παράγουν πολύ θόρυβο. Προκαλούν αποσυντονισμό  των γεννητριών για μερικά δευτερόλεπτα

Χιονόπτωση   

Η προσγείωση εξαρτάται από την πέδηση, δηλαδή την ικανότητα του αεροπλάνου να φρενάρει. Σε συνθήκες καλής/ μέτριας πέδησης η προσγείωση είναι υποχρεωτική, ενώ σε συνθήκες μέτριας/ κακής η απόφαση είναι του πιλότου. Άλλοι παράγοντες είναι ο βαθμός επικάλυψης και η ύπαρξη νερού ή πάγου

Ορατότητα

Πολλά αεροδρόμια (όλα στην Ελλάδα; δεν διαθέτουν τα ειδικά όργανα που επιτρέπουν την προσγείωση σε συνθήκες μηδενικής ορατότητας. Οι πιλότοι εκπαιδεύονται τακτικά σε συνθήκες ορατότητας 350 μ. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι πρέπει να δουν τη διαγράμμιση σε μόλις 30 μ. ύφος από τον διάδρομο έχοντας στη διάθεση τους 3 δευτερόλεπτα.

«Πρόβλημα κατά την προσγείωση μπορεί να παρουσιαστεί με τη λεγόμενη πλαγιότητα του ανέμου», δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο κυβερνήτης της Ολυμπιακών Αερογραμμών και αντιπρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλος. «Δεν σας κρύβω ότι πολλές φορές στην Ελλάδα, όπου έχουμε συχνά ισχυρούς ανέμους, προσγειωνόμαστε με τιμές πάνω από το ανώτατο όριο των 29 κόμβων, καθώς οι ριπές του ανέμου μπορούν να φθάσουν και τους 40  κόμβους

(περίπου 75 χλμ.). Πολλές φορές έχει τύχει αεροσκάφη να γρα-τσουνίσουν τον διάδρομο, όπως συνέβη στο Αμβούργο», σημειώνει και προσθέτει: «Δεν σας κρύβω ότι σε αυτές τις περιπτώσεις το αεροσκάφος ελέγχεται οριακά». Ο κ. Κωνσταντέλος θεωρεί απαγορευτική την ταχύτητα των 250 χλμ. με την οποία χτύπησε ο άνεμος το αεροσκάφος στο Αμβούργο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Λουφτχάνσα. Όπως σημειώνει, μόνο μετωπικά ένα αεροπλάνο αυτού του τύπου μπορεί να αντέξει μεγάλες ταχύτητες - και πάντως όχι μεγαλύτερες από 200 χλμ. την ώρα. Καταθέτοντας τη δική του εμπειρία, θυμάται ένα διήμερο πολύ ισχυρών ανέμων στην Αθήνα τον Φεβρουάριο του 2001, όταν προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού με πλάγιο άνεμο ταχύτητας 88 χλμ. /ώρα. Και περιγράφει παραστατικά την εικόνα: «Φανταστείτε ότι σας βάζουν σε ένα σέικερ και σας χτυπάνε».