Please wait while JT SlideShow is loading images...
Γρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης Γρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας ΒουλιαγμένηςΓρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας ΒουλιαγμένηςΓρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace
Αυγουστος 2017
Κ Δ T Τ Π Π Σ
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Facebook Twitter Youtube

Newsletter

Ονομα:
Email:

Share/Save/Bookmark

www.enet.gr

16/08/2005

Γιατί οι πιλότοι του Μπόινγκ δεν αντέδρασαν
Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

Το πρώτο πιο φοβερό πράγμα που μπορεί να συμβεί σε ένα αεροσκάφος είναι πυρκαγιά με φωτιά ή καπνό και το δεύτερο η ανεξέλεγκτη αποσυμπίεση. Και στις δύο περιπτώσεις δημιουργούνται καταστάσεις γενικευμένου πανικού, που απαιτούν γρήγορες κινήσεις από τους πιλότους, εφόσον εκείνοι διατηρούν τις αισθήσεις τους. Παρά ταύτα, τα σενάρια που προσπαθούν να εξηγήσουν τι τελικώς συνέβη στο Μπόινγκ 737 της κυπριακής «Ηλιος» αφήνουν μεγάλα κενά και αναπάντητα ερωτήματα...
Ενα «σενάριο» που καλύπτει στο μεγαλύτερο βαθμό τα κενά διαμορφώνει και μας περιγράφει ο πιλότος της Ολυμπιακής Γρηγόρης Κωνσταντέλλος: «Το πρόβλημα ξεκινά 15 λεπτά μετά την απογείωση από Λάρνακα, όταν το αεροσκάφος βρίσκεται στα 14.000 πόδια. Εκεί, σύμφωνα με ενημέρωση που έχουμε από την ένωση των Κυπρίων πιλότων, ο πιλότος δήλωσε πρόβλημα στο σύστημα συμπίεσης και ζήτησε να μην ανεβεί ψηλότερα. Τρία λεπτά αργότερα όμως δηλώνει ότι το πρόβλημα αποκαταστάθηκε και συνεχίζει να ανεβαίνει. Μάλλον όμως το πρόβλημα δεν είχε λυθεί...» λέει ο κ. Κωνσταντέλλος.

«Οταν όμως το αεροσκάφος έφθασε στα 34.000 πόδια, το πρόβλημα εκδηλώθηκε (εκεί πρέπει το σύστημα να δουλέψει εντατικά για να γεμίζει αέρα την καμπίνα). Σε κάποια στιγμή που ο κυβερνήτης έχει βγει από το πιλοτήριο, πιθανόν για λόγους φυσικής ανάγκης, ξεκινά μια γρήγορη αποσυμπίεση. Οι μάσκες οξυγόνου πέφτουν τότε τόσο στο πιλοτήριο όσο και στον θάλαμο επιβατών. Για λόγους ανεξήγητους όμως ο κυβερνήτης δεν προλαβαίνει να χρησιμοποιήσει κάποια μάσκα (υπάρχει και στην τουαλέτα). Ταυτοχρόνως, ο συγκυβερνήτης δεν καταφέρνει να κινηθεί όπως πρέπει, να φορέσει τη μάσκα, να βάλει κωδικό εκτάκτου ανάγκης και να ξεκινήσει γρήγορη κάθοδο για να μειωθεί το πρόβλημα. Ισως τα έχασε, ίσως ακόμη και η φιάλη οξυγόνου στο πιλοτήριο να ήταν άδεια ή να μην είχαν ανοίξει τη στρόφιγγα, όπως προβλέπεται πριν από την πτήση», λέει ο πιλότος.

Ερωτηματικά

Πώς εξηγείται όμως αυτό που είδαν οι πιλότοι των F-16 με άλλα άτομα που κυκλοφορούσαν στο πιλοτήριο λίγο πριν από την πτώση; «Ισως», λέει ο κ. Κωνσταντέλλος, «να ήταν μέλη του πληρώματος που μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν τις φορητές φιάλες οξυγόνου, που κρατούν περισσότερο, ενώ εκείνες των επιβατών τελειώνουν ύστερα από 15-20 λεπτά. Είναι οι μόνοι που έχουν τον κωδικό για να ανοίξουν την πόρτα του πιλοτηρίου». Πώς όμως άντεξαν το κρύο που προκαλεί η αποσυμπίεση; Εδώ ο κ. Κωνσταντέλλος μιλά για τις διαφορετικές αντοχές που έχουν οι άνθρωποι ακόμη και αν επικρατεί πολικό ψύχος, το οποίο μπορεί να αντιμετώπισαν με κουβέρτες, εφόσον διατηρούσαν τις αισθήσεις τους. Στο μεταξύ, οι υπόλοιποι επιβάτες πρέπει να είχαν χάσει τις αισθήσεις τους ή και πεθάνει λόγω έλλειψης οξυγόνου, ενώ το αεροσκάφος συνέχιζε να πετά με τον αυτόματο πιλότο μέχρι που τελείωσαν τα καύσιμα».

Αποκλείει, δηλαδή, ο κ. Κωνσταντέλλος το ενδεχόμενο μιας δολιοφθοράς οποιασδήποτε μορφής; «Επειδή μιλούμε για εταιρεία χαμηλού κόστους που δεν φημίζεται για τη σχολαστικότητα στην τήρηση των κανόνων, το ενδεχόμενο αυτό σχεδόν αποκλείεται», καταλήγει ο πιλότος.