Please wait while JT SlideShow is loading images...
Γρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης Γρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας ΒουλιαγμένηςΓρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας ΒουλιαγμένηςΓρ. Κωνσταντέλλος Υπ. Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace12/01/2014 Εκδήλωση στο Divani Apollon Palace
Αυγουστος 2017
Κ Δ T Τ Π Π Σ
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Facebook Twitter Youtube

Newsletter

Ονομα:
Email:

Share/Save/Bookmark

PRESS TIME
14/03/2009

 

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ «Μr MIG» ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΑ – ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ, ΤΙ ΜΙΣΘΟΥΣ ΘΑ ΔΩΣΕΙ
Ως τις 30 Σεπτεμβρίου στα χέρια του το 100% των μετοχών της εταιρείας

Στις άγονες γραμμές θα δρομολογηθούν τα αεροσκάφη μικρής ηλικίας – Γιατί αντιδρούν οι πιλότοι
ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ

 

ΝΕΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ

 

Ειδικότητα

Μισθός

Ειδικότητα

Μισθός

Πιλότος

€ 6.000

Πιλότος

€ 4.800

Συγκυβερνήτης

€ 3.100

Συγκυβερνήτης

€2.000 – € 2.300

Αεροσυνοδός

€ 700– € 2.200

Αεροσυνοδός

€ 800 - € 1.600

Φροντιστές

€ 700- € 2.200

Φρονιστές

€ 800 - € 1.600

O κυβερνήτης Ανδρέας Βγενόπουλος και το πλήρωμα της νέας Ολυμπιακής σας καλωσορίζουν στα ολοκαίνουργια αεροσκάφη με το άριστα εκπαιδευμένο προσωπικό. Κομισιόν και διυπουργική επιτροπή έδωσαν την «άδεια απογείωσης» στον ισχυρό άνδρα της MIG και τώρα πλέον, μπαίνει δυναμικά στην υλοποίηση του σχεδίου του, που περιλαμβάνει σχεδόν ολικό λίφτινγκ στον εθνικό αερομεταφορέα που άλλαξε αφεντικό μετά από 33 χρόνια.

Ψάχνει αεροσκάφη

Έχοντας πλέον το «πράσινο φως» ο Ανδρέας Βγενόπουλος να φτιάξει με τα δικά του δεδομένα και λεφτά τη νέα Ολυμπιακή, έβαλε σε εφαρμογή το επιχειρηματικό του σχέδιο. Μετά το «οκ» της Κομισιόν, ήρθε και η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων να δώσει «κάρτα επιβίβασης» στη MIG, η οποία θα εξαγοράσει το αργότερο ως τις 30 Σεπτεμβρίου το 100% της Ολυμπιακής.

Έτσι, στελέχη της MIG βρίσκονται ήδη σε συνομιλίες με τέσσερις εταιρείες για την διαμόρφωση του στόλου των αεροσκαφών της νέας Ολυμπιακής, είτε μέσω αγοράς αεροσκαφών από παραγγελίες που ακυρώθηκαν είτε μέσω μίσθωσης μικρών σε ηλικία αεροπλάνων.

 Για τη δουλειά αυτή, έχει τεθεί επικεφαλής ο Αντώνης Συμιγδαλάς, που αναλαμβάνει των ανώτερη εκτελεστική θέση στην νέα Ολυμπιακή. Ο κ. Συμιγδαλάς είναι από τους ιδρυτές της Aegean και από το 1998 είναι εκλεγμένος πρόεδρος της Ένωσης Αεροπορικών Εταιρειών Ευρωπαϊκών Περιφερειών. Με την ιδιότητά του αυτή, έχει αποκτήσει μεγάλες γνωριμίες σε όλο τον ευρωπαϊκό και όχι μόνο χώρο, και τώρα ήρθε η ώρα να τις αξιοποιήσει. Έτσι, ο Ανδρέας Βγενόπουλος, λέγοντας ότι «θέλουμε καινούργια αεροπλάνα, καλή εξυπηρέτηση και μια Ολυμπιακή που θα μας κάνει όλους υπερήφανους και το θα το πετύχουμε» του ανέθεσε την αναζήτηση και εξεύρεση νέων αεροσκαφών, αλλά παράλληλα και αγοραστές για την πώληση των γερασμένων αεροσκαφών της Ολυμπιακής, η ηλικία των οποίων είναι τα 18 χρόνια και έχουν αποτιμηθεί στα 90 εκατ. ευρώ.

Ο mr MIG σκοπεύει να κρατήσει τα αεροσκάφη που είναι μικρής ηλικίας, τα οποία θα χρησιμοποιήσει και στις «άγονες γραμμές» κάτι που υποχρεούται να κάνει, καθώς η άδεια της Κομισιόν και της διυπουργικής επιτροπής δόθηκαν και με αυτή την προϋπόθεση.

O κ. Συμιγδαλάς έχει συστήσει στον Αν. Βγενόπουλο να αγοραστούν ή να μισθωθούν βασικά Airbus A320/1 που είναι από τα πιο υπερσύγχρονα και ασφαλή αεροσκάφη, κατά μέσο όρο ηλικίας 2-5 ετών. Μπορεί να κοστίζουν πολύ, ωστόσο ο κ. Βγενόπουλος έχει στόχο, εκτός από τα 100 εκατ. ευρώ που θα δώσει για την αγορά αεροσκαφών, ποσό που θα καλυφθεί από αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, να επενδύσει και άλλα χρήματα για τον καλύτερο εξοπλισμό της Ολυμπιακής. Επίσης, θα χρησιμοποιηθούν κάποια μικρής ηλικίας Boeing της Ολυμπιακής.


Οι εργαζόμενοι και οι μισθοί τους

Ο Ανδρέας Βγενόπουλος δεν έχει αναλάβει καμιά υποχρέωση να κρατήσει τους ήδη εργαζόμενους στην Ολυμπιακή. Αυτή η περίπτωση δεν αναφέρεται πουθενά στη σύμβαση της MIG με το Δημόσιο. Έτσι έχει όλη την άνεση να πάρει όποιον θέλει, είτε καινούργιο προσωπικό είτε από αυτούς που θα φύγουν από την Ολυμπιακή. Για να γίνει αυτό, να φύγουν δηλαδή από την Ολυμπιακή όσοι εργάζονται σ’ αυτήν, το κράτος έχει προβλέψει να ξοδέψει 1,3 δισεκατομμύριο ευρώ. Προβλέπεται ότι 2.464 εργαζόμενοι θα αποχωρήσουν με πλήρη σύνταξη (με την προσαύξηση κατά 50% των ενσήμων τους), ενώ άλλοι 573 θα μπορούν να κάνουν χρήση της προσαύξησης των ενσήμων κατά το δοκούν. Μετατάξεις προβλέπονται για άλλους 4.593 εργαζόμενους.

Θα προσληφθούν άμεσα 4.000 άτομα, 2.000 για το πτητικό έργο, 1.000 άτομα για την επίγεια εξυπηρέτηση και 1.000 για την τεχνική βάση. Σχετική προτεραιότητα δίνεται στους πιλότους, τις αεροσυνοδούς και τους ιπτάμενους συνοδούς.

Εκτός από τους νέους εργαζόμενους που θα προσληφθούν, θα διατηρηθούν στις θέσεις τους και κάποιοι από τους ήδη εργαζόμενους στην Ολυμπιακή, για να αξιοποιηθεί η εμπειρία τους στη νέα εταιρεία. Ωστόσο στην περίπτωση αυτή θα αρχίσουν τα προβλήματα.

Στα σχέδια της MIG για τους εργαζόμενους στη νέα Ολυμπιακή, είναι να προσαρμοστούν οι μισθοί τους στων άλλων αεροπορικών εταιρειών. Οι μισθοί ωστόσο στην περίπτωση αυτή, απέχουν (σε ορισμένες περιπτώσεις) κατά πολύ αυτών της δημόσιας Ολυμπιακής. Μάλιστα οι συνδικαλιστές της Ολυμπιακής, παλιότερα είχαν χαρακτηρίσει τους μισθούς της Aegean «εργασιακό Μεσαίωνα». Οι μισθοί ωστόσο που προτίθεται να δώσει η νέα Ολυμπιακή, δεν θα απέχουν πολύ της Aegean, όπως και άλλων ιδιωτικών αεροπορικών εταιρειών.

Η αντίδραση των πιλότων

Δεν είχε προλάβει να βγει στη δημοσιότητα η αγγελία για τις προσλήψεις που θέλει να κάνει η MIG για την Ολυμπιακή, και οι πιλότοι (από τους οποίους αρχίζει και το ξεκαθάρισμα) έκαναν λόγο για «εχθρική πράξη». Οι πιλότοι τονίζουν ότι κανένας δεν θα σπεύσει να ανταποκριθεί στην πρόσκληση και η αντίδραση θα είναι συντεταγμένη. Η θέση αυτή, είναι τελείως διαφορετική από εκείνη που είχε εκφράσει, αμέσως μετά την ανακοίνωση ότι η Ολυμπιακή στον κ. Βγενόπουλο, ο πρόεδρος των πιλότων Γρηγόρης Κωνσταντέλος. Είχε πει τότε: «Εάν η επένδυση της MIG έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα με μεσομακροχόνιο ορίζοντα και εκτιμήσει την προσφορά και τις δυνατότητες των εργαζομένων, οι πιλότοι θα στηρίξουν ανοιχτά το όλο εγχείρημα. Εάν κάτι από τα παραπάνω λείπει τότε θα αρχίσουν τα προβλήματα». Αν και τίποτα δεν έχει διαφανεί ακόμα, που να ανατρέπει όσα έλεγε ο κ. Κωνσταντέλος, οι πιλότοι ανακοίνωσαν ότι «κανένας χειριστής δεν θα γίνει βορά στις διαθέσεις της νέας ιδιοκτησίας, αλλά ενωμένοι θα προασπίσουμε τις θέσεις που δικαιούμαστε». Σ’ αυτή την περίπτωση οι πιλότοι θα έρθουν σε σύγκρουση και με την κυβέρνηση, καθώς ο κ. Βγενόπουλος δεν υποχρεούται να πάρει και το προσωπικό της Ολυμπιακής. Ακόμα κι αν πάρει όμως η MIG κάποιους πιλότους που ήδη εργάζονται στην Ολυμπιακή, θα αναπροσαρμόσει τους μισθούς τους.

Αντίδραση υπάρχει και από την πλευρά της ΟΣΠΑ, που θα φέρει σε δύσκολη θέση της κυβέρνηση, και ίσως από… σπόντα και τον Ανδρέα Βγενόπουλο. Ο Μάρκος Κανδυλάκης, πρόεδρος της ΟΣΠΑ υποστηρίζει πως «παραδίδεται η εταιρεία ως ένα κουφάρι, χωρίς την ψυχή της, τους εργαζόμενους. Η κυβέρνηση υπόσχεται ότι θα πάρουμε την αποζημίωση, αλλά αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι σε ένα αντίστοιχο πρόγραμμα στα λιπάσματα της Θεσσαλονίκης εδώ και 2 χρόνια οι εργαζόμενοι δεν έχουν πάρει τίποτα.»

Προνόμια που αλλάζουν

Υπάρχουν όμως και άλλα προνόμια που θα χάσουν οι εργαζόμενοι της νέας Ολυμπιακής, καθώς το δημόσιο πλήρωνε ανεξέλεγκτα τεράστια ποσά. Όπως για παράδειγμα, η παραμονή των πληρωμάτων της Ολυμπιακής στο εξωτερικό γίνεται σε ξενοδοχεία πέντε αστέρων ενώ των ιδιωτικών εταιρειών σε τεσσάρων αστέρων. Επίσης, στην Ολυμπιακή υπήρχε επετηρίδα, η οποία τηρείται αυστηρά για την εξέλιξη της καριέρας των πιλότων και αεροσυνοδών. Στη νέα Ολυμπιακή, που θα είναι ιδιωτική, δεν θα υπάρχει επετηρίδα.
Επίσης, στην Ολυμπιακή υπάρχουν κυβερνήτες και συγκυβερνήτες που για διαφόρους λόγους πληρώνονται αλλά δεν πετάνε. Στην ιδιωτική εταιρεία δεν συμβαίνει αυτό, καθώς η εξέλιξη της καριέρας του καθενός πιλότου ή συγκυβερνήτη εξαρτάται από τις ώρες πτήσεις που καταγράφει.


Οι συμμαχίες και οι συνέργιες

Η αύξηση το μετοχικού κεφαλαίου της MIG, στην οποία αναμένεται να προχωρήσει ο Ανδρέας Βγενόπουλος, θα προκαλέσει και συμμαχίες, που έχει ήδη προαναγγείλει ο mr MIG, πριν ακόμα ανακοινωθεί η συμφωνία. Στο μετοχικό κεφάλαιο της MIG, δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος είναι το IRF, ένα επενδυτικό κεφάλαιο που κυρίως ελέγχεται από την Αγγελική Φράγκου, τη δυναμική γυναίκα της εφοπλιστικής οικογένειας, η οποία θα συμμετάσχει σίγουρα στην νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, όπως σίγουρος θεωρείται και ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ο οποίος φέρεται διατεθειμένος να στηρίξει τα σχέδια για την ανάπτυξη της Ολυμπιακής.

Εξάλλου, μία από τις πιο σημαντικές συνέργιες που θα αναπτύξει η MIG είναι με την Olympic Catering, που ελέγχει η Vivartia και πλέον μπορεί να διευρύνει το πελατολόγιό της όσο και όπου θέλει. Επιπλέον ελέγχει τις αλυσίδες fast food Goody’s και Everest που δρουν συμπληρωματικά σε αρκετά ελληνικά αεροδρόμια.
 

Φρενίτιδα για τις  αγγελίες πρόσληψης 

Μπορεί να περίμεναν στη MIG ότι θα υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον για πρόσληψη στην νέα Ολυμπιακή, αλλά το αμόκ που ακολούθησε την δημοσίευση της αγγελίας ήταν πέρα από κάθε πρόβλεψη. Μόλις την πρώτη ημέρα ανάρτησης πληροφοριών για την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν για την υποβολή αιτήσεων πρόσληψης, έσπευσαν να ενημερωθούν 38.000 άτομα!

Από αυτά τα άτομα, τα 27.000 κατέβασαν τα αρχεία από την κατηγορία News Air Carrier – Jobs, 13.000 κατέβασαν αρχεία από την κατηγορία Ανακοινώσεις και 7.000 κατέβασαν αρχεία από την κατηγορία Δελτία Τύπου.

Προφανώς οι περισσότερες επισκέψεις στο site της MIG καταγράφηκαν από την Ελλάδα (41.000), ενώ πολύ ενδιαφέρον στοιχεία είναι πως 1.572 επισκέψεις έγιναν από τη Βρετανία, 992 από τη Γερμανία, 800 από τις Ηνωμένες Πολιτείες, 361 από τη Γαλλία και 314 από την Κύπρο.

Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι ενημερώνονται για τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις που αφορούν σε κάθε ειδικότητα και έχουν προθεσμία να αποστείλουν τα βιογραφικά τους μέχρι τις 29 Μαρτίου.

 

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ

Αναχρηματοδοτεί όλο το δημόσιο χρέος της Κύπρου

Ο Ανδρέας Βγενόπουλος ανακηρύσσεται άτυπα σε Man of the month αν όχι σε Man of the year. Λίγες μέρες μετά την εξαγορά της Ολυμπιακής, ανακοίνωσε ότι προσφέρεται να αναχρηματοδοτήσει όλο το δημόσιο χρέος της Κύπρου, ώστε να μη χρειαστεί η προσφυγή της χώρας στη διεθνή αγορά στην πολύ δύσκολη αυτή περίοδο.

Παράλληλα, ο κ. Βγενόπουλος, μετά τη συνάντησή του με τον πρόεδρο της Κύπρου Δημήτρη Χριστόφια, δήλωσε ότι θα κάνει σημαντικές επενδύσεις εκεί, ανακοινώνοντας επένδυση 100 εκατ. δολαρίων στο Hilton Λευκωσίας, τα οποία γίνουν χωρίς να διακοπεί η λειτουργία του, ενώ η Marfin Popular Bank θα χρηματοδοτήσει την μαρίνα Λεμεσού, που θα αποτελέσει πόλο τουριστικής ανάπτυξης στο νησί.

 

ΑEGEAN AIRLINES

Μείωση κερδών  φρένο επενδύσεων

 

Η Aegean ξάφνιασε με την πρόταση εξαγοράς της Ολυμπιακής την τελευταία στιγμή, ωστόσο το λάθος της να μη συμπεριλάβει και την επίγεια εξυπηρέτηση, φαίνεται πως δεν ήταν συμπτωματικό, καθώς το ποσό της προσφοράς θα αύξανε. Κι, αυτό δεν είναι ιδιαίτερα εφικτό για την Aegean, που το 2008 έκλεισε με αύξηση μεν των εσόδων κατά 27%, μείωση όμως των κερδών κατά 10%. Η μείωση της κερδοφορίας, όπως αναφέρει η εταιρεία, οφείλεται στο κόστος καυσίμων κατά 54%.

Πάντως, ο Θόδωρος Βασιλάκης δεν έδειξε να πτοείται από την κρίση και έχει παραγγείλει 27 νέα αεροσκάφη Airbus A320/1, ύψους 1,5 δις δολαρίων. Στόχος της παραγγελίας αυτής ήταν να παραμείνει στη «θέση οδηγού» του επιβατικού κοινού, καθώς το 2008 η Aegean μετέφερε 5,9 εκατ. επιβάτες έναντι 5,2 εκατ. επιβατών της Ολυμπιακής. Θέλοντας λοιπόν να διαφυλάξει τα κεκτημένα, προχώρησε στην «ιλιγγιώδη» παραγγελία των 27 νέων αεροσκαφών. Τώρα όμως, μετά την εξέλιξη που πήραν τα πράγματα, στην Aegean αρχίζουν να επαναπροσδιορίζονται, καθώς ο αντίπαλος δεν είναι μια ξεχαρβαλωμένη Ολυμπιακή αλλά ο νέος εθνικός αερομεταφορέας, με τα φτερά της MIG. Έτσι, η σκέψη είναι να υπάρξει συγκράτηση στην παράδοση των νέων αεροσκαφών, που πρόκειται να βρίσκονται στην Ελλάδα σταδιακά μέχρι το 2010. Στις σκέψεις του Θόδωρου Βασιλάκη είναι το πάθημα της Air One στην Ιταλία, που προέβη σε υπεράριθμη παραγγελία νέων αεροσκαφών, χωρίς όμως να μπορέσει να ανταποκριθεί στις συμβατικές της υποχρεώσεις.
Πάντως η Aegean σκοπεύει να αντικαταστήσει όλα τα Boeing που διαθέτει με νέα Airbus, προχωρώντας παράλληλα σε σταδιακή μείωση του στόλου των μικρών αεροσκαφών, τύπου Avro.