www.ethnos.gr

14/03/2009

Ο πρόεδρος της ΕΧΠΑ, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, μιλώντας στο «Εθνος της Κυριακής», επεσήμανε ότι «οι πιλότοι της Ολυμπιακής δίνουν εξετάσεις οχτώ φορές τον χρόνο σε σχολεία εδάφους και εξομοιωτές πτήσεων. Αυτό που ζητάμε δεν είναι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, αλλά σεβασμό και αναγνώριση του επαγγελματικού μας status. Θεωρούσαμε ότι όλοι οι χειριστές αεροσκαφών της Ολυμπιακής που επιθυμούν να προσληφθούν στη νέα εταιρεία θα πήγαιναν αυτοδικαίως».

Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2009 21:07

Οι πιλότοι κλειδί στις εξελίξεις

www.e-tipos.com

15/02/2009

Οι πιλότοι κλειδί στις εξελίξεις

Η ιδέα εξαγοράς της Ολυμπιακής από τη MIG συναντά τη θετική αποδοχή σχεδόν του συνόλου των εργαζομένων της Ολυμπιακής, μπροστά μάλιστα στην απειλή η εταιρία να κλείσει το Μάιο και να μείνουν στο δρόμο, ενώ βρίσκει ευρύτερη στήριξη από τα κόμματα, πλην του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ που την απορρίπτουν ανοιχτά. Οι πιλότοι ήταν οι πρώτοι που έσπευσαν να αποδεχθούν την πρόταση της MIG αλλά και οι πρώτοι στους οποίους ο Α. Βγενόπουλος έριξε γέφυρα συνεργασίας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Προφανώς δεν μπορούμε να έχουμε Ολυμπιακή Αεροπορία χωρίς πιλότους αλλά έχουμε τη δυνατότητα να κρίνουμε τους ανθρώπους, τα προσόντα και τις προϋπηρεσίες τους και να συμφωνήσουμε τους όρους της συνεργασίας μας». Η Ενωση των πιλότων (ΕΧΠΑ), συμπληρώνοντας 49 χρόνια ζωής, είναι το αρχαιότερο σωματείο στις ελληνικές αερομεταφορές και έχει γράψει θρυλική ιστορία στο σκληρό συντεχνιακό, όχι το γνωστό κομματικό και παραταξιακό, συνδικαλισμό από την εποχή του Ωνάση, που την αντιμετώπιζε ως «πονοκέφαλο» λόγω των διεκδικήσεών της αλλά και ως ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη της εταιρίας. Η δράση της ΕΧΠΑ ήταν πάντα έντονη και διαφορετική από τη δράση των υπόλοιπων σωματείων του χώρου, που ζητούσαν να μείνει η εταιρία ενιαία και δημόσια. Οι απόψεις της Ενωσης των πιλότων ήταν πάντα προωθημένες και ρηξικέλευθες. Ηταν διαχρονικά υπέρ της ιδιωτικοποίησης, με αιχμή την απόφαση συμμετοχής της το 2001-2002 σε κοινοπραξία επενδυτών που διεκδικούσαν την Ο.Α. Τότε, όπως και τώρα, στο τιμόνι της ΕΧΠΑ βρίσκεται ο 42χρονος κυβερνήτης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος. Θεωρείται ο ισχυρός παράγοντας της Ενωσης. Είναι γνώστης των αερομεταφορών, με ειδικές πανεπιστημιακές σπουδές στα οικονομικά και τις αερομεταφορές, ρεαλιστής αλλά και ριψοκίνδυνος συνδικαλιστής, που θα κληθεί να σηκώσει το βάρος των αποφάσεων για την επόμενη ημέρα.

Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2009 21:07

Οι πιλότοι κλειδί στις εξελίξεις

www.e-tipos.com

15/02/2009

Οι πιλότοι κλειδί στις εξελίξεις

Η ιδέα εξαγοράς της Ολυμπιακής από τη MIG συναντά τη θετική αποδοχή σχεδόν του συνόλου των εργαζομένων της Ολυμπιακής, μπροστά μάλιστα στην απειλή η εταιρία να κλείσει το Μάιο και να μείνουν στο δρόμο, ενώ βρίσκει ευρύτερη στήριξη από τα κόμματα, πλην του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ που την απορρίπτουν ανοιχτά. Οι πιλότοι ήταν οι πρώτοι που έσπευσαν να αποδεχθούν την πρόταση της MIG αλλά και οι πρώτοι στους οποίους ο Α. Βγενόπουλος έριξε γέφυρα συνεργασίας, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Προφανώς δεν μπορούμε να έχουμε Ολυμπιακή Αεροπορία χωρίς πιλότους αλλά έχουμε τη δυνατότητα να κρίνουμε τους ανθρώπους, τα προσόντα και τις προϋπηρεσίες τους και να συμφωνήσουμε τους όρους της συνεργασίας μας». Η Ενωση των πιλότων (ΕΧΠΑ), συμπληρώνοντας 49 χρόνια ζωής, είναι το αρχαιότερο σωματείο στις ελληνικές αερομεταφορές και έχει γράψει θρυλική ιστορία στο σκληρό συντεχνιακό, όχι το γνωστό κομματικό και παραταξιακό, συνδικαλισμό από την εποχή του Ωνάση, που την αντιμετώπιζε ως «πονοκέφαλο» λόγω των διεκδικήσεών της αλλά και ως ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για την ανάπτυξη της εταιρίας. Η δράση της ΕΧΠΑ ήταν πάντα έντονη και διαφορετική από τη δράση των υπόλοιπων σωματείων του χώρου, που ζητούσαν να μείνει η εταιρία ενιαία και δημόσια. Οι απόψεις της Ενωσης των πιλότων ήταν πάντα προωθημένες και ρηξικέλευθες. Ηταν διαχρονικά υπέρ της ιδιωτικοποίησης, με αιχμή την απόφαση συμμετοχής της το 2001-2002 σε κοινοπραξία επενδυτών που διεκδικούσαν την Ο.Α. Τότε, όπως και τώρα, στο τιμόνι της ΕΧΠΑ βρίσκεται ο 42χρονος κυβερνήτης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος. Θεωρείται ο ισχυρός παράγοντας της Ενωσης. Είναι γνώστης των αερομεταφορών, με ειδικές πανεπιστημιακές σπουδές στα οικονομικά και τις αερομεταφορές, ρεαλιστής αλλά και ριψοκίνδυνος συνδικαλιστής, που θα κληθεί να σηκώσει το βάρος των αποφάσεων για την επόμενη ημέρα.

www.traveldailynews.gr
Δευτέρα, 6 Απριλίου 2009

Η ψηφοφορία διεξάχθηκε στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής

Υπερψήφιση επί της αρχής για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής

Ο πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, εξέφρασε την έκπληξή του για το γεγονός ότι στελέχη μικρομεσαία ανταγωνίστριας καλούνται να στήσουν τη νέα επιχείρηση, ενώ εξέφρασε και την ανησυχία του για το "κατέβασμα του πήχη" σε ό,τι αφορά την εμπειρία των υπό πρόσληψη πιλότων.

www.makthes.gr

 

 

Χθες η διοίκηση της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας συναντήθηκε με αντιπροσωπεία του ΣΥΝ και τον Αλέξη Τσίπρα. Ο πρόεδρος της ΕΧΠΑ Γρηγόρης Κωνσταντέλλος επέρριψε σπουδή και βιασύνη στη MIG και υπογράμμισε ότι οι πιλότοι της Ο.Α. δεν θα καταθέσουν βιογραφικά. Ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ Μ. Κανδυλάκης επισήμανε ότι ερήμην των εργαζομένων δεν γίνονται διαπραγματεύσεις και ότι “υπάρχουν ανοιχτά εργασιακά ζητήματα”. Από την πλευρά του ΣΥΝ, που μαζί με το ΚΚΕ αντιδρά στη μεταβίβαση -σε αντίθεση με τον ΛΑΟΣ που συμφωνεί και το ΠΑΣΟΚ που περιμένει να δει τις λεπτομέρειες της σύμβασης-, ο Αλέξης Τσίπρας επανέλαβε τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για δημόσιο εθνικό αερομεταφορέα.

www.makthes.gr

Χθες η διοίκηση της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας συναντήθηκε με αντιπροσωπεία του ΣΥΝ και τον Αλέξη Τσίπρα. Ο πρόεδρος της ΕΧΠΑ Γρηγόρης Κωνσταντέλλος επέρριψε σπουδή και βιασύνη στη MIG και υπογράμμισε ότι οι πιλότοι της Ο.Α. δεν θα καταθέσουν βιογραφικά. Ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ Μ. Κανδυλάκης επισήμανε ότι ερήμην των εργαζομένων δεν γίνονται διαπραγματεύσεις και ότι “υπάρχουν ανοιχτά εργασιακά ζητήματα”. Από την πλευρά του ΣΥΝ, που μαζί με το ΚΚΕ αντιδρά στη μεταβίβαση -σε αντίθεση με τον ΛΑΟΣ που συμφωνεί και το ΠΑΣΟΚ που περιμένει να δει τις λεπτομέρειες της σύμβασης-, ο Αλέξης Τσίπρας επανέλαβε τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για δημόσιο εθνικό αερομεταφορέα.

www.traveldailynews.gr
Δευτέρα, 6 Απριλίου 2009

Η ψηφοφορία διεξάχθηκε στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής

Υπερψήφιση επί της αρχής για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής

Ο πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, εξέφρασε την έκπληξή του για το γεγονός ότι στελέχη μικρομεσαία ανταγωνίστριας καλούνται να στήσουν τη νέα επιχείρηση, ενώ εξέφρασε και την ανησυχία του για το "κατέβασμα του πήχη" σε ό,τι αφορά την εμπειρία των υπό πρόσληψη πιλότων.

Τετάρτη, 01 Απριλίου 2009 19:37

Απάντηση στο Μέλλον

 

Αεροπλάνο έρμαια των ανέμων

Παρ'ολίγον συντριβή δημιουργεί ερωτήματα για την αοφάλεια των πτήσεων

Ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων επανέφερε το συμβάν στο αεροδρόμιο του Αμβούργου, όπου ένα επιβατικό αεροπλάνο της Λουφτχάνσα παραλίγο να συντριβεί ενώ προσπαθούσε να προσγειωθεί με κακοκαιρία. Πόσο ασφαλή είναι άραγε τα αεροπλάνα όταν βρίσκονται αντιμέτωπα με ανέμους, καταιγίδες, κεραυνούς και χιόνια;

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
Περικλής Δηρητρολόπουλος

Το Αίρμπας Α320 της Λουφτχάνσα προερχόταν με 131 επιβαίνοντες από το Μόναχο και ήταν έτοιμο να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Αμβούργου. Ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν αγγίξουν οι ρόδες του τον αεροδιάδρομο, μια δυνατή ριπή αέρα παρασύρει το αεροσκάφος δεξιά, ενώ κατά την επαναφορά του η άκρη του αριστερού του φτερού αγγίζει το έδαφος. Ο πιλότος εγκατέλειψε την προσπάθεια προσγείωσης και επιχείρησε μια δεύτερη απόπειρα με απόλυτη επιτυχία. Σύμφωνα με μια μαρτυρία, στην καμπίνα του αεροσκάφους έπεσε απόλυτη σιωπή για αρκετά λεπτά μετά το συμβάν. «Είναι δύσκολο να περιγράψω αυτό που συνέβη, όλα έγιναν πολύ γρήγορα», δήλωσε ένας επιβάτης στο γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο. Εκπρόσωπος της Λουφτχάνσα δήλωσε ότι το αεροσκάφος χτυπήθηκε από μια ριπή ανέμου, ο οποίος έπνεε με ταχύτητα 250 χιλιομέτρων την ώρα. «Η κατάσταση ήταν πάρα πολύ επικίνδυνη», τόνισε εκπρόσωπος του αεροδρομίου, ενώ χαρακτήρισε τους χειρισμούς του πιλότου «απολύτως επαγγελματικούς». Η αρμόδια υπηρεσία στη Γερμανία, πάντως, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει έρευνα για τις συνθήκες του ατυχήματος - κυρίως για να απαντηθεί ένα ερώτημα: Γιατί το αεροδρόμιο λειτουργούσε με τόσο ισχυρούς ανέμους;

 

«Κακή συγκυρία»

 

   Από την πλευρά τους οι ελεγκτές του αεροδρομίου αποδίδουν το συμβάν στην «κακή συγκυρία». «Δεν θέλω να προκαταβάλω τα αποτελέσματα της έρευνας, αλλά απ' ότι φαίνεται τόσο ο πύργος ελέγχου όσο και ο πιλότος δεν έκαναν κάτι λάθος», δήλωσε σχετικά εκπρόσωπος τους.

 
 

 «Πρόβλημα κατά την προσγείωση
Η προσγείωση και οι καιρικές συνθήκες

 

Τα Airbus Α320 και τα Μπόινγκ 737 έχουν πιστοποίηση ασφαλούς προσγείωσης με μέγιστη τιμή πλαγιότητας ανέμου 29 κόμβους (περίπου 55 χλμ. /ώρα). 0 πύργος ελέγχου πρέπει να δίνει κάθε 5 δευτερόλεπτα τιμή και διεύθυνση ανέμου στο σημείο προσγείωσης

 
 

Άνεμοι
Καταιγίδα

 

Είναι απαγορευτική για την προσγείωση γιατί τα φαινόμενα είναι πολύ ισχυρά και πολύ γρήγορα μεταβαλλόμενα, ενώ υπάρχει ισχυρός «καταβατικός» άνεμος

 

Κεραυνοί

 

Δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα στην προσγείωση αν και

 

μπορεί να τρομάξουν νέους πιλότους και επιβάτες, καθώς  παράγουν πολύ θόρυβο. Προκαλούν αποσυντονισμό  των γεννητριών για μερικά δευτερόλεπτα

 
 

Χιονόπτωση   

 

Η προσγείωση εξαρτάται από την πέδηση, δηλαδή την ικανότητα του αεροπλάνου να φρενάρει. Σε συνθήκες καλής/ μέτριας πέδησης η προσγείωση είναι υποχρεωτική, ενώ σε συνθήκες μέτριας/ κακής η απόφαση είναι του πιλότου. Άλλοι παράγοντες είναι ο βαθμός επικάλυψης και η ύπαρξη νερού ή πάγου

 
 

Ορατότητα

 

Πολλά αεροδρόμια (όλα στην Ελλάδα; δεν διαθέτουν τα ειδικά όργανα που επιτρέπουν την προσγείωση σε συνθήκες μηδενικής ορατότητας. Οι πιλότοι εκπαιδεύονται τακτικά σε συνθήκες ορατότητας 350 μ. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι πρέπει να δουν τη διαγράμμιση σε μόλις 30 μ. ύφος από τον διάδρομο έχοντας στη διάθεση τους 3 δευτερόλεπτα.

 
 
 
 
 

«Πρόβλημα κατά την προσγείωση μπορεί να παρουσιαστεί με τη λεγόμενη πλαγιότητα του ανέμου», δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο κυβερνήτης της Ολυμπιακών Αερογραμμών και αντιπρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλος. «Δεν σας κρύβω ότι πολλές φορές στην Ελλάδα, όπου έχουμε συχνά ισχυρούς ανέμους, προσγειωνόμαστε με τιμές πάνω από το ανώτατο όριο των 29 κόμβων, καθώς οι ριπές του ανέμου μπορούν να φθάσουν και τους 40  κόμβους

 

(περίπου 75 χλμ.). Πολλές φορές έχει τύχει αεροσκάφη να γρα-τσουνίσουν τον διάδρομο, όπως συνέβη στο Αμβούργο», σημειώνει και προσθέτει: «Δεν σας κρύβω ότι σε αυτές τις περιπτώσεις το αεροσκάφος ελέγχεται οριακά». Ο κ. Κωνσταντέλος θεωρεί απαγορευτική την ταχύτητα των 250 χλμ. με την οποία χτύπησε ο άνεμος το αεροσκάφος στο Αμβούργο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Λουφτχάνσα. Όπως σημειώνει, μόνο μετωπικά ένα αεροπλάνο αυτού του τύπου μπορεί να αντέξει μεγάλες ταχύτητες - και πάντως όχι μεγαλύτερες από 200 χλμ. την ώρα. Καταθέτοντας τη δική του εμπειρία, θυμάται ένα διήμερο πολύ ισχυρών ανέμων στην Αθήνα τον Φεβρουάριο του 2001, όταν προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο του Ελληνικού με πλάγιο άνεμο ταχύτητας 88 χλμ. /ώρα. Και περιγράφει παραστατικά την εικόνα: «Φανταστείτε ότι σας βάζουν σε ένα σέικερ και σας χτυπάνε».

 

 

 

 

Παρασκευή, 01 Ιουλίου 2011 00:00

Η λίμνη Βουλιαγμένης είναι μολυσμένη...

odaimwn.blogspot.gr

2011/07/01

Η Λίμνη έχει ρύπους στα νερά της. Είχε κάνει σοβαρή καταγγελία μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο ο Γρ. Κωνσταντέλλος με δείγματα από το ΠΑΚΟΕ και ζητούσε από το Δήμαρχο να πάρει μέτρα για να προστατεύσει τους πολίτες.
Ο Δήμαρχος αντέτεινε ότι δεν αποδέχεται τα νούμερα του ΠΑΚΟΕ. Έτσι ο Γρ. Κωνσταντέλλος προχώρησε σε μετρήσεις
από άλλη αξιόπιστη εταιρεία, οι οποίες έδειξαν τα ίδια αποτελέσματα, τα οποία μας κοινοποίησε, όπως και του Δημάρχου.
Ο Δήμαρχος, αντί να προχωρήσει σε μια σοβαρή κίνηση μετρήσεως της ρύπανσης της λίμνης, εξέδωσε μία ανακοίνωση (δεν γνωρίζουμε πού), πάντως στον τοπικό τύπο δεν την είδαμε.

evdomi.com

15/02/2013

 

Στη συνεδρίαση του Δήμου 3Β, την περασμένη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου, κυριάρχησε η νέα πρόσκληση συνεδρίασης για την Παρασκευή 15/2 στις 1 το μεσημέρι, κάτι που στηλίτευσαν πολλοί σύμβουλοι, προεξάρχοντος του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Γρηγόρη Κωνσταντέλλου, ο οποίος επικαλέστηκε τον κανονισμό, ο οποίος αναφέρει ότι οι συνεδριάσεις των δημοτικών συμβουλίων γίνονται απογευματινές ή βραδινές ώρες.

Το 80% των συμβούλων δεν μπορεί να παρευρεθεί, επεσήμανε ο Ντίνος Καραγιώργος.

Ετσι ο πρόεδρος Κυρ. Κικίλιας ζήτησε από το σώμα να μη λάβουν υπόψιν την πρόσκληση της Παρασκευής και με απόφαση του Δ.Σ. ματαιώθηκε και θα επανακληθεί.